donderdag 14 juli 2011

Snertweer.

Mijn zus heeft haar kampeerweekend geannuleerd. Mijn broer en schoonzus zijn vandaag naar Oostenrijk vertrokken maar - voor het eerst in jaren - niet met de caravan.
Vanwege de wind werd de polderbaan gesloten en was er geen lawaai, ook wel eens prettig.
Nadat ik de kachel op 23 graden had gezet heb ik chocolade melk gemaakt en ben ik lekker op de bank gaan zitten met boeken over de aanleg van groentetuinen. Normaal gesproken ga je in het najaar pas bedenken wat je in het volgend tuinjaar gaat doen. Maar vandaag was er het uitgelezen moment voor. Ik heb gelezen over indeling, bemesting, peulen en erwten, zaaitijden en ook wat over Rudolf Steiner.
Kortom. het was herfst vandaag en ik heb me er niet aan gestoord. Zelfs het uitlaten van de hond maakte het leuk omdat ik daarna weer lekker in mijn eigen warme coconnetje kon kruipen.
Ik moest nog wel even nadenken wat we vanavond eten.
En al was de verleiding groot het gaat toch pindasoep worden.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: