zaterdag 30 juli 2011

Potjes

Ik heb het al eens eerder gezegd: als je iets nieuws gaat doen komen er allerlei dingen op je pad die daarmee te maken hebben.
Omdat ik volgend jaar ga starten met een moestuin komen er nu allerlei dingen voorbij die daarbij passen: een website met recepten uit Spanje, een buurvrouw biedt me appels aan omdat haar boom barstensvol zit en  mijn zus vroeg of ik maandag meega bramen zoeken in het duin "leuk om alvast te leren vruchten inmaken".
Dus nu heb ik vanmiddag een half uurtje bij de glascontainer gezeten, 5 mensen gevraagd, 5 leuke gesprekjes en 17 jampotjes
In ieder geval genoeg voor de bramen.

Met groeten Ton

2 opmerkingen:

Mich van Hees zei

hee. das een goede manier om aan jampotjes te komen! Mijn manier tyot nu toe is een oekaze richting m'n zussen om jampotten te sparen. Levert altijd een prima oogst op..

Ton zei

Hoi Mich,

Goed idee. Ik heb 3 zussen maar één spaart zelf potjes voor de bramenjam. De buren kan ik ook nog vragen.

Vanmorgen waren de buiken nog behoorlijk gevuld en hadden we aan één appeltje genoeg voor het ontbijt.

Met groeten Ton