vrijdag 29 juli 2011

Kleding kopen

Gistermiddag was ik even in Alkmaar en daar zag ik iets wat mij aan vroeger deed denken.
Voor sommige winkels staan dan mannen verveeld te wachten tot hun vrouwen weer naar buiten komen.
Als mijn vader nieuwe kleren nodig had dan zei hij altijd tegen mijn moeder "Haal maar wat, je weet wat ik mooi vind." Maar daar trapte ze niet in en dan ging hij toch mee. In de stad aangekomen stopte hij dan en zei steevast "Zeg eerst eens waar we heengaan want ik zet geen stap teveel"
Het lijkt een echt mannending om niet te willen shoppen voor kleding.
Is dit bij homo's wellicht anders? Nee dus.
Want vanmorgen tijdens het wandelen met de hond zegt Rick " Zeg, kan jij niet een een paar shirts halen?"
Nou dan lopen we toch even naar de winkel, zei ik nog in mijn onschuld.
Nou uh, dat is niet de bedoeling. Je weet dat ik niet van winkelen houd.
Het voelt alsof er een nieuwe periode in onze relatie is aangebroken de, ik koop kleding voor mijn man periode.
Als hij me nu maar niet 'moeder' gaat noemen.

Met groeten Ton

3 opmerkingen:

Margreet de Jong zei

Zoooooooo herkenbaar van mijn vader.............niet van mijn vriend overigens, die regelt het zelf. Al vind ik het wel leuk om af en toe spontaan wat mee te nemen. En ik weet na 4 jaar redelijk goed wat het moet worden: blauw, grijs, zwart, wit of bruin, simpel en absoluut geen plaatjes! Ha, ha........ En al leuke shirts gekocht voor manlief?

Ton van der molen zei

Hoi Margreet,

Ja, ik heb net een blauwe polo gekocht. 't Is een kleine moeite en we hebben dezelfde maat, dus als ie het niks vindt is ie voor mij.
Met groeten Ton

Ira zei

Mijn man en vader staan ook vaak buiten voor de deur te wachten, maar ze gaan tenminste mee, mijn zoon van 21 daartegen koopt gewoon niks. Dus als ik het niet meer kan aanzien koop ik maar weer wat voor hem en dan is hij wel heel blij, maar hij heeft zo'n bloedhekel aan winkelen dat hij het zelf zelden doet.