dinsdag 28 juni 2011

Xerosicyos

Ik had ze een keer bij haar zien staan en wilde weten wat dat voor bijzondere planten waren. Maar dat is al een jaar of 10 geleden.
Twee jaar geleden vlak, voordat ze stierf had ze tegen mijn zus gezegd: die knollen zijn voor Ton. 
Welke Ton?
Nou je broer.
Toen mijn zus vertelde dat ik deze knollen zou krijgen kon ik me niet herinneren ze ooit te hebben gezien. Maar nadat ik ze een paar weken later had gekregen herinnerde ik me ze weer.  Bijzondere knollen met een pruik van blaadjes. Nu waren ze echter kaal, op een paar uitgedroogde takjes na.
Op internet  informatie gezocht. Daarna heb ik ze voorzichtig verplant en verzorgd..

Nu zijn het prachtige, bijzondere planten geworden en daarmee doen ze me denken aan de vorige eigenaresse.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: