maandag 11 april 2011

Klaar


Wat was dit leuk om te doen. Ik vind het werkelijk jammer dat de workshop na 6 weken afgelopen is. Het glas in lood paneel is klaar en ik ben zeer tevreden met het resultaat.
De basis principes zijn niet heel ingewikkeld, het is echter wel belangrijk om secuur te werken (rust en secuur zijn niet mijn sterkst ontwikkelde talenten). Het is me, zeker omdat ik het zo leuk vond gelukt om het paneel mooi vierkant te maken. Als je de glasdeeltjes niet allemaal precies op maat hebt wordt het paneel op sommige plaatsen breder of smaller. Het in elkaar zetten is in het begin een beetje gepriegel maar al snel gaat dat beter. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven gesoldeerd en vond het leuk dat ik dan ineens weer even in de natuurkunde les was en bedacht dat ik gebruik maakte van "de verschillen in smeltpunt van metalen".

Kortom: voor herhaling vatbaar. Ik ga hier meer mee doen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: