donderdag 7 april 2011

Kort en klein

Vandaag mijn eerste cursusdag gehad als vrijwilliger Palliatieve Zorg. Deze word verzorgd door Humanitas in Alkmaar. Een groep van 3 mannen en 4 vrouwen allen betrokken en geinspireerd om dit werk te gaan doen.
Wat blijkt: de vrouw die de lessen geeft is de zus van een ex collega en één van de cursisten werkt bij Theater de Vest in Alkmaar. In het theater lopen de vrouwelijke medewerkers in roze blouses en die worden gewassen en gestreken door de wassalon waar ik wel eens inval. Dus vroeg ik haar haar :
"Loop jij ook in zo'n mooi gestreken roze blouse?
Ja. 
"Die heb ik dan wel wel eens voor je gestreken".
Natuurlijk keek ze verbaasd, maar toen ik vertelde van mijn inval werkzaamheden zei zij dat ze  de eigenaresse van de wassalon kent.
Lekker interessant zul je misschien wel denken maar:
'De kortste afstand tussen twee mensen is een glimlach' maar als je iets gezamenlijks hebt is de afstand ook behoorlijk kort.
Dat maakt de wereld kleiner en leuker.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: