dinsdag 22 maart 2011

Wekelijkse nadenker

Mensen zeggen op zoek te zijn naar de zin van hun bestaan. In werkelijkheid is 'de zin' niet iets wat je vindt maar wat je creëert.
David Pillips

En ik maar wachten op de 'goddelijke' inspiratie. Nou klinkt het allemaal wel leuk in dat citaat maar hoe doe je dat dan?
Sinds een paar weken bedenk ik 's morgens wie ik als persoon wil zijn.
Opgewekt, vrolijk, geinteresseerd, onbevangen, in relatie met mensen om mij heen, kwetsbaar, stoer. Het maakt eigenlijk niet uit wat ik bedenk, het beïnvloed mijn dag. Ik ga daarmee dingen aan waar ik eerder niet aan dacht, die ik eerder niet deed of met moeite deed. Creëer ik niets dan is de dag voor 99% hezelfde als die van gisteren.
Het begint nu te lijken alsof er ook een richting ontstaat. Bepaalde dingen vallen mij op die ik eerder niet zag. Ik kom mensen tegen die mij vertellen wat zij doen in het leven en die mij daarmee aan het denken zetten.
Ook al kan ik nu nog niet zeggen waar het heen gaat, het maakt dat ik mij bewuster ben van  mijn bestaan en het als zinniger ervaar. En een 'zinnig' bestaan is wat ik wil.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: