woensdag 16 maart 2011

Wekelijkse nadenker.

Een goede daad verrichten is makkelijk, de gewoonte ontwikkelen om dat altijd te doen is moeilijk.
Aristoteles

Als ik een wekelijkse nadenker blog ga maken pak ik  mijn citaten lijst en kijk of er één correspondeert met iets wat de afgelopen week is gebeurd.

Ik ben best wel bereid om iets goeds te doen voor een ander. Soms laat ik wel eens iemand voor bij de kassa, geef de buurman die -weduwnaar is -een pannetje erwtensoep en heb eens een kind naar huis gebracht dat gevallen was met de fiets.Ook heb ik een jaar lang afval opgepakt dat ik tijdens mijn wandelingen in het park zag liggen.
Maar deze week stond ik in de rij bij de supermarkt en zag dat een oude man met een rollator tussen twee gesloten kassa's door naar binnen wilde.  Die ruimte was te smal voor zijn karretje en kwam klem te zitten.  Ik stond daar en "was getuige". Opeens keek de man me recht aan en  met zijn ogen vroeg hij om hulp. Ik wende mijn blik af en legde mijn boodschappen op de band.

s' Avonds moest ik daar natuurlijk wel een paar keer aan denken. Waarom had ik die man nou niet even geholpen?
Het waren mijn gedachten die in de weg zaten. Ik vond hem eigenwijs, er is een prachtige brede ingang.
Hij zag er onverzorgd uit en er stonden mensen dichter bij hem die hem konden helpen. ( maar die hadden zeker dezelfde gedachten als ik )

Kortom, Aristoteles was een groot denker en ik niet perfect maar wel weer een beetje meer alert.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: