vrijdag 25 maart 2011

Niets




Carpobrotus - hottentot vijg - als stekken van de vuilstort gehaald.

Als aan mij wordt gevraagd wat ik de hele dag doe nu ik niet meer werk antwoord ik altijd: niets. Natuurlijk doe ik het huishouden, laat ik de hond uit, schilder het huis enzovoort maar voor mijn gevoel doe ik niets. In Spanje is het eigenlijk niet veel anders. Ik doe eigenlijk niets.
Vanmorgen bij de buren gewerkt, daarna heb ik planten gehaald bij het tuincentrum en die meteen op de helling geplant en het water systeem aangepast. Ook ben ik naar een vuilstortplaats geweest waar gemeentes uit de omgeving het snoei afval uit parken en tuinen brengen. Dit afval bevat ook vaak verschillende planten die uit plantenbakken komen, soorten als agave, aloë, cactus, maar ook plantendelen van yucca, olijf, klimplanten, vetplanten die ik kan stekken.
Vandaag heb ik een Ficus benjamina, Aloë vera, Aeonium arboreum en een rood bloeiende klimplant gevonden plus nog wat stammen van Yucca. Die stammen kan je direct in de grond zetten en lopen vanzelf uit en hebben genoeg water van de winterregens. Ik heb op deze wijze al ongeveer 50 Yucca's maar omdat we 2500 vierkante meter grond hebben zie je ze nauwelijks staan.
Morgen doe ik weer niets. Wat een heerlijk leven heb ik.

Met groeten Ton


Botanisch tulpjes uit Nederland meegenomen.



Geen opmerkingen: