donderdag 3 maart 2011

Leuke dag.

Is het omdat het mooi weer is, dat ik mijn zo prettig voel? Of omdat de opdracht van Rick is verlengd? Omdat de grondwerker in Spanje eindelijk is begonnen met het versterken van de weg?

Met Rick heb ik de afspraak dat hij werkt en ik het dekselse huishouden doe en dat laatste laat ik er bij zitten. We hebben er soms zelfs woorden over want ik doe slechts het hoognodige.
Dus vanmorgen met tegenzin toch maar het een en ander gedaan. Vloer dweilen, schilderijtje  van Rick opgehangen, was gedraaid en gestreken. Voldoende voor vandaag, plicht gedaan en nu lekker op de bank met een paar tijdschriften. Onder andere de Psychologie met een interresant artikel over: integriteit.
Christopher Peterson en Martin Seligman- 2 amerikaanse psychologen- zeggen dat ínteger zijn niet alleen is dat je jezelf oprecht naar anderen presenteerd, maar ook dat je jezelf ervaart als oprecht omdat je trouw bent aan je overtuigingen. Simpel gezegd: dat je jezelf in de spiegel kunt aankijken".

Met het schoonmaken van het huis blijk ik mijn integriteit te hebben hersteld en dat zorgt ervoor dat
"ik mezelf weer in de spiegel kan aankijken".
Lekker gevoel en de eerste drie zaken zijn dan mooi meegenomen.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: