zaterdag 12 maart 2011

Het mag weer.

Aanrader voor de zonaanbidder en de "ik ben bang voor kanker" mens het boekje: Zonnen MAG. Geschreven door Han van der Rhee.
Het geeft een nieuwe visie op zon en gezondheid.
Nu behoor ik tot de groep zonaanbidders maar sinds ik een aantal jaren geleden zonneallergie op liep en mijn vader meerdere keren is behandeld voor huidkanker ben ik wel voorzichtig geworden.
Dus dik in de factor 30, tussen 11 en 3 niet in de zon en in Spanje nauwelijks meer op het strand. Jaaa, wel in de winter want dat kan nog net.
Maar de nieuwste inzichten geven aan aan dat zonnen preventief werkt voor o.a. prostaat kanker, botontkalking en nog wat meer.
Laatst zin van het boek:
"Verstandig zonnen is genieten van de zon zonder te overdrijven en zonder te verbranden. Dat is gezond en prettig. Zit er een raar plekje op de huid?  Wacht dan niet om ermee naar de huisarts te  gaan".
Een interressant boek om te lezen, zeker omdat we binnenkort weer naar zonnig Spanje gaan.

Met groeten Ton

Geen opmerkingen: